Cukier, olej, sól
Środek dydaktyczny przeznaczony jest do wykorzystania na zajęciach dydaktyczno - wychowawczych w edukacji przedszkolnej i na lekcjach w klasach I-III kształcenia zintegrowanego. Prezentowany środek dydaktyczny zgodny jest z wymaganiami programowymi wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego. Stanowi pomoc w realizacji treści z zakresu edukacji polonistycznej, środowiskowej, przyrodniczej, technicznej. Stwarza nauczycielowi możliwości swobodnego wykorzystania na zajęciach i lekcjach szkolnych. Na prezentowaną pomoc dydaktyczną składają się zestawy trzech historyjek obrazkowych, prezentujących tematykę pochodzenia i produkcji cukru, oleju i soli. Historyjki namalowane są na planszach formatu B2, w sposób trafiający do wyobraźni dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Obrazki są czytelne, bogato ilustrowane i kolorowe, posiadają rzepy, które dają nauczycielowi możliwość przyczepiania odpowiednich napisów (wyrazów tematycznych) do globalnego czytania przez dzieci. Zastosowanie historyjek obrazkowych rozwija myślenie, procesy poznawcze i działa na wyobraźnią dziecka. Bardzo pomysłowym udoskonaleniem sposobu korzystania z opisanego środka dydaktycznego jest welurowa tabliczka, do której można przyczepiać elementy ruchome na rzepach. Całość pomocy dydaktycznych umieszczona jest w dużej, tekturowej teczce, funkcjonalnie służącej nauczycielowi do przechowywania.
|
Część D Cukier:
• D1 Sianie buraków,
• D2 Zbieranie buraków,
• D3 Droga do cukrowni,
• D4 Cukrownia,
• D5 Schemat produkcji cukru,
• D6 W sklepie,
• D7 Spożywanie wyrobów cukierniczych,
|
Część E Olej:
• E1 Pole z łanami rzepaku, lnu, słonecznika, soji, • E2 Zbieranie roślin oleistych i droga do olejarni, • E3 Olejarnia zewnątrz, • E4 W olejarni. • E5 W sklepie, • E6 Spożywanie posiłku (pączki),
|
Część F Sól:
• F1 Kopalnia soli (wypłukiwanie), • F2 Kopalnia soli kamiennej, • F3 W sklepie,
|